Uitgangspunt bij de trainingen van Media Affairs is authenticiteit. De training geeft sprekers inzicht in de wijze waarop zij hun boodschap eerlijk en overtuigend kunnen overbrengen.
Niet iedereen vindt het prettig om voor de camera te staan of voor een groep. De één spreekt nu eenmaal gemakkelijker dan de ander. Woordvoeren is een vak dat je moet leren en blijven oefenen. Met onze mediatraining zorgen we er voor dat iedereen met optimaal zelfvertrouwen een interview kan geven.
Woordvoeren betekent ook: het gezicht zijn van de organisatie. De geloofwaardigheid en de betrouwbaarheid van de organisatie staan daarbij op het spel.
Aan de hand van een aantal principes en vooral veel oefening zorgen wij dat u het woord kunt voeren en een krachtige indruk kunt achterlaten.
We zorgen daarbij voor een veilige omgeving met individuele aandacht.
Blijf bij jezelf.
En blijf bij de waarheid.
Alle trainingen zijn vertrouwelijk. Wij delen geen informatie over kandidaten met derden.
En tenslotte: die leeuw. Journalisten zijn hongerig naar content. Altijd. Vermijd: 'Geen commentaar.' Probeer de journalist zoveel mogelijk informatie te geven die u wél kunt delen. Maak bijvoorbeeld een persbericht waarin u beschrijft welke actie u onderneemt. Feed the lion.
Antarctica,
aan boord van driemasttopzeilschoener
Oosterschelde (foto: Arthur Smeets)